donderdag 8 juli 2010

Zwitserland 3

Vandaag een wandeltocht vanaf Eggishorn (2800meter)
Eerst met twee kabelbanen naar boven en dan van de bovenste naar beneden lopen
ik kan wel zeggen, je krijgt er stevige kuiten van:-) Er stond vermeld dat de wandeling 2 uur en 30 minuten zou zijn. Nou mooi niet, we deden er 4 uur over.

We hadden wel deze uitzichten dus afleiding genoeg

Een bord waar op staat welke bergen het zijn

Dit is de Jungfrau die +/_ 4100 meter hoog is


Dit was de weg die we naar beneden moesten lopen


Mooie bloemmetjes overal



in alle kleuren


Onderweg door een tunnel van wel een kilometer lang. nat en donker en koud was deze.


Milka koeien die nu eens in de wei liggen ipv op de weg lopen

7 opmerkingen:

  1. Hoi Marjon
    Prachtige foto's weer zeg leuk de Vergeet-mij-nietjes ik heb er ook weer wat op mijn blog gezet ze staan in het bos het weer is daar zeker wel lekker het zijn van die mooie schone heldere luchten dat zie je op de foto's de koeien zijn ook heel mooi en de bergen ook natuurlijk prachtig .hier is het warm hoor ik ga af en toe een poosje naar het tuintje maar dat hou je niet lang vol
    ik heb wel een leuke tip voor iets in Dordt ik wacht tot je terug bent kan je mee ( moet ook niet te warm zijn )zal je zeker erg leuk vinden en in Zwijndrecht is ook nog iets moois fijne avond hé Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marjon,
    Die wandelingen duren altijd langer dan aangegeven wordt. Die ervaring hebben wij ook.
    Het is daar wel prachtig mooi. Indrukwekkende natuur met al die hoge toppen.
    De paadjes waar je op moet lopen zijn niet altijd makkelijk, maar je zal er ongetwijfeld ontzettend van genieten.
    Ik hoop dat jullie mooi weer houden. Fijne vakantie verder.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat laat je me weer meegenieten van je foto's. Heel mooi gemaakt en leuke tekst erbij...Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marjon........
    Je schrijft bij mijn foto dat je me wel eens gezien hebt, maar dat is niet zo ...
    De Heemtuin van Janny is een heel andere Heemtuin als die van mij. Waar ik foto's maak ligt in Muntendam, provincie Groningen.
    Maar je kent me waarschijnlijk van Zoom (BNN) en jij plaatst daar foto's als Marjonvanv
    als ik het goed heb...
    mooie serie heb je geblogd...
    ben ook ooit eens in Zwitserland geweest en dat gevoel van stijve kuiten weet ik nog heel goed....
    prachtige opname, van bergen en bloemen......

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het daar mooi hé.
    En heerlijk dat ijs en sneeuw op de bergtoppen.
    Voel al een lekker koel briesje hihi....in deze warme dagen hier.
    Ja je krijgt er behoorlijke kuiten van ik weet er alles van we zijn vroeger veel in Oostenrijk geweest.
    Nog een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marjon,

    Je zei al dat je op een hoge alp ging zitten en je heb zeker niet overdreven :-)
    Het ziet er heerlijk uit daar, wat zullen jullie hiervan genieten en terecht want het ziet er echt zo mooi uit.

    Groetjes, karina

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het kijken, en altijd leuk als je reactie achterlaat.