dinsdag 19 juli 2011

Bloemen in de zomer en zo af en toe een beestje

Papaver bloeit elk jaar in mijn tuintje

Ook uitgebloeid erg mooi met de zaaddozen

Van boven af ook net een bloemetje

Palmlelie in het heemtuintje in volle bloei.



Lathiris





Klaproos met zwevertje

Wilde cichorei met liefs twee beesjes

Een zwevetje houd pauze

De rups van de St Jacobs vlinder doet zich te goed aan de st Jacobskruid


Snoepen vvna de distel

Triotje klaprozen

uitgebloeid

Gewoon dooreten dat ziet ze ons niet

Of toch wel

Wilde lelie

Kogeldistel met spin

Zonnewijzer in het heemtuintje

Bloedluisjes op de campenula

Malva

Ieniemini beestjes

Afrikaanse lelie


Zonnehoed

Dahlia in mijn tuin,
 jammer genoeg wordt hij  door de oorwurmen opgepeuzeld

Stokroos




dagpauwoog op de hortensia

In de tuin fresiabolletjes geplant en nu komen er
 prachtige bloemen uit die ook nog heerlijk ruiken

Een jong koolmeesje doe zich nog te goed aan een restje pinda's



Ook musjes komen soms nog even kang om een nootje te pikken





2 witjes zorgen voor het nageslacht

13 opmerkingen:

  1. Liebe Marion, Foto-Poesie vom Feinsten...

    Herzlichst Hans-Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marjon mooie serie weer en ik weet precies waar je bent geweest ben er vandaag ook nog geweest de treinreis ging niet door leuk die paarse bloem met weinig scherptediepte
    Groetjes en tot ziens hé
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo Marjon, wat een macro...
    prima foto's, stuk voor stuk...
    de scherpte ziet er prima uit...
    mooie bloemen serie met zo af een toe een insect maar ook een vogel zag ik er tussen en schapen.
    De foto's zien er echt prima verzorgd uit, Dikke complimeneten

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marjon,
    Jij vandaag dus ook in de Heemtuin geweest?
    Ik begreep dat mams er ook was, en Jacqie allemaal op zoek naar mooie bloenpjes en beestje.
    Jij bent in ieder geval meer dan geslaagd.
    Mooie foto, fijne kleuren en scherpte.
    Echt een feestje voor het oog.

    Groetjes, Karina

    PS met fruit spelen zeker doen, erg leuk en zeer verslavend :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marjon .
    Weer even genoten van de leuke foto`s die je hebt gemaakt . Jou dhalia staat er toch mooi bij ondanks de oren kruipers . Die distel is mooi van kleur . En de fresia `s ruik je bijna .Groetjes , Ma .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marjon

    Wat prachtig al die kleuren, super mooi genomen zeg.
    Bij ons in de Heemtuin jammer genoeg geen bloemen.
    Maar we hebben wel een kasteeltuin, daar kan je je eigen ook lekker uit leven.
    Mooi Blog, Ik heb genoten.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De wind was even weg, ik kom dus net met mijn macrolens van buiten en zie dit, bij je openings foto ben ik al stil, de een nog mooier dan de ander. Erg goed met je scherpte diepte gespeeld en fraaie heldere kleuren. Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marjon
    wat een mooie serie foto's.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig gemaakt deze bloemen met soms een beesje serie 1 voor 1 juweeltjes ikgeniet hier enorm van Het spelen met scherpte diepte geeft prachtige resultaten prachtig die lichtval dat geeft extra mooi effekt
    groetjes jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij ben ik gisteren in hetzelfde heemtuintje geweest. Mooie serie heb je hier. Wat zitten er veel vlinders trouwens he!
    Groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer grote klasse, Marjon. Stuk voor stuk fraaie opnames.

    Gr Sake.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marjon

    Prachtige macro's zijn dit....de kleuren en uitsnedes vind ik bijzonder mooi, dit zijn de opnames waar ik wat langer naar kijk en van geniet.

    Groetjes en dank voor je reactie,

    Joop

    maak er een mooie dag van.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. je kogeldstel sptingt er echt uit, wat een knal van een kleur, zo mooi is die. Je hebt je duidelijk vermaakt in de tuin, zulke mooie foto's kun je daar maken, prachtig gedaan.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het kijken, en altijd leuk als je reactie achterlaat.