schrijf hier een klein berichtje

Deze is vol. In de onderstaand blauwe balk kan je een berichtje schrijven Schrijf hier een kort berichtje

maandag 27 september 2010

Verplaatsen Kraanschip

Oleg Strashnov het grootste monohull kraanschip ter wereld gebouwd Bij IHC MERWEDE Loc. Krimpen aan de IJssel voor Seaway Heavy Lifting. Op zondag 26 september werd dit schip verplaatst naar een andre aanleg plaats. Ik kon deze dag weer mee varen en hier een fotoverslag van deze dag.


De dag begon erg mistig.
Bijna kon je het eind van het schip niet
eens zien zo groot is hij.
183 meter lang, maximale breedte 47 meter, een
diepgand van 8.50m tot 13.50.


Het stuurhuis waar je best een potje kan golven



Het schip vaarde zelf maar werden nog wel begeleid door 2 sleepbootjes.

Deze mannen, roeiers genoemd, maken de trossen los
zodat het schip langzzam kan vertrekken.



Deze kraan heeft een capaciteit van 5.000mt
Je kan er helemaal in lopen via een brug.
De mist terkt over het haven gebied.

Langzaam trok de mist op.



Haventje Vlaardingen

Op het helidek de letters van het schip voor de helikopters
Aan het eind een tros touwen, die uitgrolt wordt voor de helikopters

De cirkel waar de heli's moeten landen.

Langs het helidek richting zee.

Genieten van het uitzicht.


Het gebouw van Mamoet.



In de verte een grote brug

Haven Maassluis

De Tialf verdwijnt helemaal in de mist.



De Measlandkeering in de verte.

Als het hoog water is worden deze gesloten ter beveiliging van het lage land.


Radarbeelden. In het midden is de Oleg Strashnov.


Vuurtoren Hoek van Holland.


Mooi overzicht over een activiteit in Hoek van Holland.
Een leeg strand, geen weer voor een strand wandeling.

Via de Nieuwe waterweg naar de 6e petroliumhaven


Lichtbaken voor het scheepsverkeer. De term hoge lichten en lage lichten zou menig schipper bekend in de oren klinken. De lichten moeten in een lijn staan om richting te kunnen bepalen.


Container kranen van Maersk.







Vanaf het helikopterdek heb je fantasties uitzicht maar vanuit de kraan aan het eind van het schip was het uitzicht nog mooier. Naar boven met weet niet hoeveel treden om uiteindelijk op 45 meter boven het water van het uitzicht te genieten. Jammer dat het nog mistig was.
Met tussen stoppen naar boven klimmen, naar de top.

Hier kijk je neer op het helidek.


Kabels van de kraan die 5.000mt kan dragen.

Op het hoogste punt aangekomen

In de verte de 2e maasvlakte in aanbouw.


Katrollen voor de kraan.

Daarboven heb ik dus gestaan.

het net op het helidek


Onder het helidek een ingewikkelde construktie van buizen.


Bijna kunst te noemen.


Een wolken fabriek, geen wonder dat het mistig was deze dag.

Het weer klaarde aan het eind van de dag wat op en werd het uitzicht mooier.


Nog meer kabels.


Opslagcontainers.

Bovenkant van de reddings boten die aan de zijkanten hangen .

Met het zonnetje ziet alles er mooier uit.


In de verte Den Haag.

De aanleg plaats.

Hier ook weer de bootjes van de 'roeiers' om de trossen weer vast te leggen aan de bolders.